امروز 6 مرداد ماه 1403 ساعت 10:33 ق.ظ
گزارش صعود تیم کوهنوردی مؤسسه به قله دنا(حوض دال) به ارتفاع 4360 متر – بهار 94

پس از تمرینات بسیار ، زمان آن فرارسید که آماده ی حرکت به سوی هدف شویم. من علیرضا بلال زاده بوشهری دانشجوی کارشناسی معماری و همنورد خوبم سینا بر غندان در تاریخ 94/3/12سه شنبه ساعت 21 با وسیله نقلیه عمومی بین شهری ، بوشهر را به مقصد شهر سی سخت در استان یاسوج ترک کردیم. درتاریخ94/3/13 چهارشنبه ساعت 3 بامداد به شهرسی سخت رسیدیم و به خانه کوهنورد رفتیم و پس از استراحت و خوردن صبحانه مفصل و بستن کوله پشتی آماده حرکت شدیم. به دلیل نداشتن وسیله نقلیه ی شخصی با آژانس تماس گرفتیم که ما را به گردنه ی نه چشمه میشی برساند از آنجا ساعت 11 حرکت کردیم به سمت پناهگاه که شب را در آنجا بخوابیم و صبح را به امید خدا به سمت قله حرکت کنیم.از همان ابتدا با شیب زیاد و سنگینی هوا روبرو شدیم بعد از 2 ساعت حرکت به سمت بالا در میان راه با صدای غرش رعد و برق روبرو شدیم. بعد از آن باران ، و به دلیل کاهش دما برف را هم در این فصل سال مشاهده کردیم. ساعت15 به پناهگاه رسیدیم .به دلیل شلوغی مجبور شدیم جایی مسطح و مناسب که درپناه باشد چادربزنیم. بعد از استراحت و خوردن غذایی جزیی به بیرون از چادرآمدیم وبا همنوردان استانهای دیگر آشنا شدیم. با تاریکی هوا به درون چادر رفتیم و چیزی برای شام آماده کردیم وپس ازخوردن شام به درون کیسه خواب رفتیم و خوابیدیم که برای فردا آماده باشیم.شب باد بسیار شدیدی می وزید به طوری که چادراز زمین میخواست کنده شود. صبح ساعت 6 بیدار شدیم و بعد از خوردن صبحانه و آماده کردن کوله آماده صعود شدیم.مسیر شلوغ بود و کوهنوردان بسیاری در محل حضور داشتند. دوست خوبم به دلیل بیماری که از قبل از برنامه دچار آن شده بود موفق به صعود نشد و من به همراه تیم تاکستان از استان قزوین به مسیر خود ادامه داده و در ساعت 11موفق به صعود شدم و بعد از گرفتن چند عکس سریع به سمت پایین حرکت کردم ودرساعت14درارتفاع 3600متری در چادرمان بودم خداروشکر سینا حالش خوب بود و چیزی آماده کرده بود برای خوردن و بعد از خوردن غذا واستراحتی کوتاه درساعت 15 مسیر خود رابه سمت دامنه ی کوه ادامه دادیم ساعت 18 پایین جاده بودیم و با آژانسی که ما را رسانده بود تماس گرفتیم و ما رابه خانه کوهنورد رساند. بعداز شستن دست و رویمان آماده حرکت به سمت بوشهر شدیم با ماشین عبوری بین راهی تا یاسوج وبعد از یاسوج تا قایمیه و از آنجا به بوشهر حرکت کردیم ودر ساعت 2 بامداد روز جمعه تاریخ 94/3/15برنا مه ی دو نفری ما به پایان رسید.

جهت مشاهده تصاویر اینجا کلیک کنید.

سایر اطلاعیه ها
نوشته ی دیگری برای نمایش وجود ندارد.